Monday, October 4, 2010

........... Seorang Blogger



Haihh..dimana aku skarang? Adakah aku masih berpijak di bumi yang nyata? Suatu ketika dulu aku ade jugak perasan sensorang, nak jadi itu la, nak jadi ini lah, tapi...Oh jap, baru aku teringat, rupanya aku masih menganggur.

Tapi sebagai penganggur lah aku diperkenalkan dengan dunia blog, kalau tak XPDC Si Ali takkan wujud pun. Apakah nasib belog ni kalau aku da bz ngan kerja nanti ya?

Sekarang aku kerja part time pun blog  trumbang ambing lagi. Nak wat genre ape pun aku tak tau lagi. Kejap pasal diri aku, kejap pasal isu semasa, pastu letak gambar, video, ntah ape-ape lagi lepas ni. Haih, nak tulis blog pun nak pikir macam-macam hal, lebih dari orang yang alami krisis pertengahan omor lagaknya. Apelah ko ni, blog je pun.'Ko tulis je ape yang ko nak'. Tu adalah ayat aku masa mula wat blog dulu.

Jadi, ade baiknya aku xpayah pikir pepanjang. Terasa nak update, update, klo tak nak, tak payah. Kan senang.Walaupun baru sebulan lebih aku join blog ni, tapi dah macam-macam benda baru sebenarnya aku jumpa. Nak-nak lagi pesen-pesen blogger, macam-macam.Ade serius, sengal, kutuk-kutuk, luahan hati...

Kawan pun makin ramai, ade yang datang pastu blah, datang terus datang, siap boleh nak gaduh-gaduh lagi. Aih!

Ok, cukup takat ni je kot. Ko ingat orang nak sangat ke bace bebelan ko. Ok sori. 

Mungkin aku patut aktif mendaki gunung kembali..humm


7 comments:

Zulfadhli said...

jika minat xpdc panjat gunung. buatlah entri pasal xpdc itu. ambil gambar sebanyak yg mungkin.
kemudian buat cara2 nak ke sana.
apa yg ada di sana.

contohnya, ali ke xpdc gunung ledang,ambil gambar sepanjang xpdc itu, cara nak ke gunung ledang dan apa yg ada di gunung ledang

kat malaysia tak banyak blog yang cerita pasal xpdc panjat gunung @ xpdc ke mana sahaja. :)

Atsuko said...

aik?? statement balas ke...
sori la... tak de niat pon nak gado2...juz jokin...
usik mengusik....
tak sangke plak tak boleh terima gurauan...
silap org rupenye,,,
*p/s :(ingat sempoi...)

Mar Yanie said...

bile dah ade idea, baru tulis entry baru drp kite merapu x tentu pasal kan..saya pun camtu..terasa ade benda nak tulis, kite tulis. kalau takde, esok2 la plk tulis. :)

eh, sy pun penganggur jgk..bc sini http://maryani23.blogspot.com/2010/10/kenapa-orang-tak-berkerja-dipanggil.html ...:)

Al said...

@ Zulfadhli

Maybe aku patut cuba wat n3 camtu skali skala. gmbr pun byk duk simpn neh.thanks bg cadangan..

@ Atsuko
Haha mana adela. Cuma n3 aku masa kebosanan.

Weh, dah lah psl tu.ak ok je pun. ko je pkr lbh2 kot..

@ Mar yanie

Yup,ak sokong.

Wahh ade jgk org lain wat n3 pengangguran rupenya.haha.tp klo bkn buah anggur nk panggil buah ape plk ek? nice

Atsuko said...

al : bese la...perasaan pompuan nie sensitip taw....smlm ramai sngat yg carik pasal ngn naku...tu aku tacing lbeh...huhuuu

Al said...

Owh..ye ke
ok, sowiyyy

ak suke bace blog ko:)

Atsuko said...

owh yeke...
tengkiu...
hahahaa

Related Posts with Thumbnails