Monday, January 16, 2012

Meraikan Sebuah Kebebasan



12hb Jan, 2012 adalah tarikh keramat aku pada tahun ni. Setelah bertungkus lumus mengerah keringat fizikal dan mental dalam masa kurang lebih 365 hari ni, akhirnya sampai jugak di penghujung. Macam tak percaya pun ada, terlalu cepat masa setahun berlalu, padahal dalam masa tu pelbagai tekanan serta ketakwarasan mental melanda, semata-mata nak habiskan sesuatu yang dianggap keberuntungan mendapatkan ilmu dunia. Sehh.. aku bersyukur sekarang semua sudah selesai. Minda yang letih ni perlu di recharge, sebelum dikerah kembali untuk peringkat alam seterusnya yang sedang menunggu...

Hal sebenarnya bukan ada apa pun entri ni, cuma ingin berkongsi detik waktu senja meraikan kebebasan dari menuntut ilmu formal, bertempat di Pantai Jeram, Kuala Selangor. Kami ke sini bersama gerombolan geng dari identiti yang sama, yang setia bersama selama setahun ni.

Tujuan utama ke sini untuk tenangkan minda yang kurang teratur sejak setahun yang lalu dengan suasana matahari terbenam di tepian pantainya beserta menjamu selera dengan makanan lautnya, setelah diajak seorang geng. Tapi nasib kurang baik, hanya mendung yang menemani kami petang tu sampailah maghrib menjemput. Takpe, tujuan kedua harus juga dilaksanakan. Dan seperti diduga, nikmatnya masyuk sekali dapat meratah pelbagai sajian laut yang diadun pelbagai cara dan jenis masakan itu. Berbaloi-baloi..








Terima kasih rerakan seperjuangan untuk kesetiaan, pengorbanan dan penat lelah bersama menghabiskan satu tahun penuh berliku. Namun di akhirnya adalah nikmat tak terkata. Semoga ini bukan pertemuan terakhir kali wahai geng F-Track - Yus, Nidzam, Farid, Pokku, Daus, Arip, Cikun, Sudin, Baim, Zul, Best, Atok, Alau, Faiz serta Atong, Aple, Fana, Dyen, Sop, Aisyah, dan Azwa berkaca mata.

8 comments:

ghost writer said...

dulu aku pernah bagitau yang kau patut cuba untuk yang di luar dari tempat kita,i mean,negara luar.sebab aku fikir semua tempat kau dah habih teroka dan tawan.sampaikan tempat2 yang pelik aku dengar namanya.

kau memang bro xpdc yang real,beb.

- Y u S - said...

terbaek laa ali!!

~* chirpy_chummy *~ said...

wah, da setel master ek? congrats ali!

Janggel said...

tahniah..lepas ni ke dunia serba serabut pulak! ;p

- GC - said...

selamat!! alhamdulillah

AieSha said...

tahniah bro!! nnt boleh ajak aku kalau nak buat trip mana2.. hehe..

ciEk NiENa said...

seronoknya dpt enjoy dgn kawan2

Al said...

thanks sume
hrp lepasni xtvt outdoor ak trus bjln cam sblm2 ni

Related Posts with Thumbnails