Friday, February 25, 2011

Nona



Yang ni tak de kaitan ngan segmen nona di tv3 tu, ape yang aku nak tunjukkan adalah salah satu kehidupan istimewa di rumah aku. Istimewa sebab di kampong aku hanya wujud di rumah aku dan rumah jiran sebelah je ye. Kehidupan yang merupakan tinggalan arwah nenek lagi tapi skrang hidupnya makin terabai. Skali skala balik kampong inilah yang aku cari terlebih dahulu. Merasai isinya sungguh nikmat sekali. Dan harapnya ia akan terus kekal di tebing kolam itu setia menunggu kepulanganku.

Dari awal kewujudannya..
Semakin membesar setiap harinya..
Sehinggalah ia matang..
Dan masak ranumnya..
Dibukak isinya
Ditenung dalam-dalam..
Dan bersedia untuk hanya satu..
Merasai nikmatnya sepenuh hati...Nyum-nyum

13 comments:

My Little Diary said...

sedapnya.... nak jugakkkk.. hehehe

~* chirpy_chummy *~ said...

dah lama x rasa buah nona ni. last mkn skolah dulu kot..syeeshh.. terliur la!

- GC - said...

dulu kat kampung aku pun ada.. nyam3x..

Bungakopi said...

siryes susah nak jumpa. pupus dah kot kt tmpat aku?

ghost writer said...

kat tempat aku buah ini dipanggil buah 'aties'...

hurmm..aku dah terlupa camna rasanya.mungkin terlalu banyak rasa yang aku dah rasa di tempat orang.

gadisBunga said...

buah nona ni sedap...rasa dia lembut2 macam durian belanda.

sebenonye aku baru rasa je buah ni. kesian kan? huhuhu~

Al said...

My little Diary,
jom blk kampong, nak? hehe

chummy,
agak2 ade kat kdai mne2 tak?
xpenah jmp pon sblm ni kt kdai..

GC,
skrg ade lg x?

Bungakopi,
klo kt umah ak tu pupus gk, mnyesal tak sudah la ak..

ghost,
tempat ko tu kat mne? smcm je pggil

gadisBunga,
kat mne ko dpt?
klo tanam sndiri bgusla,dpt rase tiap mase

~* chirpy_chummy *~ said...

try cari kt canteen SRK COnvent Sentul,KL. hahahhaha dulu kt skolah slalu ade je buah ni. tp now ni mmg payah giler nk dpt.

psstt...kalo ade lg kt kg, simpan benih, aci? mau tanam. hee~

Al said...

hah
x terpegi kot smp ke skolah tu..

benih ek..insyaAllah

gadisBunga said...

mak aku beli kat giant kot. bertuah le aku nak tanam sendiri..huhuhu~

Al said...

hahha
ade kat giant ke

ok tq

Suhelmi said...

ali t bawah balik umah la yea...nak rasa

Al said...

okeee

Related Posts with Thumbnails