Monday, February 14, 2011

Kesempurnaan Dalam Kesederhanaan



Sempurna
Ingin sekali aku capai tahap itu
Namun ku sedar daku hanya merancang
Sedang setiap insan pun begitu
Kerana itulah aku teruskan watak aku apa adanya

Kemisterian itu pada dasarnya ada dalam hati
Itu sebabnya yang lain sukar memahami
Walau pada awalnya payah didekati
Bila sudah kenali apapun boleh terjadi

Aku benci cemuhan
Tapi aku juga tidak suka pujian
Cukuplah sekadar kata-kata yang mengingatkan siapa diri aku
Kerana itu sudah cukup bagiku

Aku tidak suka diperintah
Tapi aku juga tidak akan melulu
Walau senyap bukan tandanya aku setuju
Kerna apa yang utama bagiku
Hati mesti sahaja cool!

10 comments:

~~su manje~~~ said...

Thnaks singgah... ini komen dari su manje

memang semua insan di dunia
mencari sempurna untuk bahagia
harus redha apa yg ada
rajin.doa,tawakal dan usaha

su manje tak pandai menulis
apa lagi mengarang cerita
blog ali memang manis
buat tatapan dikala ceria

THE LEKAT LEKIT STORY said...

yg penting part last...hati mesti aja cool.. tambah skit walau hati arkib misteri yang sukar di terokai tapi hati tetap ada pintu masuk bagi mereka yang berkunci

Al said...

su manje,
wahh x sangke plak siap ade yg bersambut lg
trima kasih atas ksudian

lekat lekit,
haha
pnjg jgk huraiannya tu..hmmm

Irwan said...

ek elle Al lak aiiii

ghost writer said...

yezza...

menyedari akan kekurangan diri itu lebih baik dari membangga diri dan megatakan diri kita cukup sempurna..

life is so simple..

- GC - said...

nak kena komen dlm bentuk puitis macam tu jgk ek? grrr.. tak reti..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

di sebalik kesederhanaan itu kadangkala terselit seribu kesempurnaan dan begitulah sebaliknya.

Al said...

Scuba,
tau la ak br nk bljr
xyah la sindir cmtu skali

ghost writer,
hmmm..ak stuju sgt

GC,
apela ko pon,jgn nk serius sgt
ak pon main tlis je
bl bace blk ntah ape la ak tlis tu..haha

Fifiey,
sempurna itu lain definisinya bg stiap org kan..

Dark Half said...

sempoi...
kadang2 manusia boleh jadi sangat misteri walaupun dah bertahun 'kenal'

Al said...

ermmmm..
komen ko wat ak pkir pnjg
hny yg ade xperience je blh phm kan...

Related Posts with Thumbnails