Friday, August 19, 2011

Ulangtahun Pertama



Akhirnya tercapai sudah setaun omor blog ni, dari 19 Ogos 2010 sampai rini, jugak jatuh dalam bulan pose. Setaun yang lalu, blog ni hanya dicipta untuk mengisi masa yang terbuang, sekarang dah jadi tempat mengisahkan pelbagai aktiviti. Untuk lebih tepat, ianya adalah pasal kehidupan aku. So sejauh mane perginya blog ni dalam masa staun ni?? Check-it-out beberapa fakta sepanjang 1 tahun kewujudan blog ni;

1.  Mula berdiri dengan hanya di platfom blog semata-mata, kini da ade banyak cawangan..hehe. Ada fb fanpage, twitter, dan terbaru channel youtube.


2. Sedikit sebanyak harapan aku nak buat blog ni sebagai rujukan pasal aktiviti rekreasi dan ekspedisi naik gunung boleh dikira berjaya bila banyak keyword psl tu msuk ke blog ni.

3. Blog ni terhasil dek inspirasi rakan seperjuangan, Miro. Tp skrg dia da tak aktif tulis blog sebab bizi duk keje.

4. Setiap kali aku baca balik post-post lame dlu, rase entri masa tu sangatlah tak matang, tapi aku takkan delete sebab aku tau semua tu boleh buatkan aku gelak sorang-sorang bila da tua nanti.

5. Seperti mana pada awal-awal blogging dulu, aku masih belum ready untuk exposekan blog ni kepada mereka yang kenal aku. Tapi ade je member2 rapat yang tau, stended la kan.

6. Masih mencari header yang mampu melekat kat blog ni buat selamanya. Ntahlah susah sangat nak dapat header yang betul sebati ngan diri.

7. Entri dalam blog ni pernah diminta oleh seorang editor untuk dimasukkan dalam sebuah majalah berkenaan percutian di Malaysia, tapi lepas dah anta artikel tu sampai sekarang pun da tak dengar kabar berita lagi...pasrah..

8. Gift pertama yang aku dapat dari kengkawan blogger sepanjang wat blog ni adalah header blog dari Dark Half, dan yang latest ialah sticker dari Yousof. Trima kasih tak terhingga kpd mereka.





9.  Okeh ak tak tau nak tulis ape lagi dah. Trima kasih byk2 kpd korang yang datang berkunjung. Aku amat berharap blog ni bterusan update sampai lah hujung hayat aku.


10 comments:

gadisBunga™ said...

tahniah! dah pandai merangkak dah baby nih. hihi~

tapi blog ni mmg cool sebab terasa adventurous nya.

nway, nape tak folo up dgn editor tu?

AI said...

- moga Ali teruskan usaha ini...

CikIrna said...

sebaya rupanya usia blog kita..beza 5 hari jer...apa2pun selamat berblog, selamat meneruskan ibadah berpuasa dan selamat menyambut hari raya yg bakal tiba ;)

MasZuber said...

tahniah! walo setahun baru tp macam dah buat lama!

Al said...

gB,
tenkiu2 haha
mrangkak je pun..

da try folo up, tp last2 xde respon lgsg dah..huhu

Ai,
insyaAllah..

CikMakhlukBumi,
Slamat ulangtahun jgk! dan slamat hari raya yg bakal menjelma

MasZuber,
trase br smlm wt blog ni..haha

Ren said...

tahniah dah setaun. aku dah bloggng bertaun2 tapi tak pnah ingat tarihk pertama bukan pd hr pertama blog aku wuujud hahaha. anyway teruskan berkarya!

Al said...

haha blh plk camtu ye

nyway, thanks!

Al said...

haha blh plk camtu ye

nyway, thanks!

shahrilhakime said...

Tahniah.....
moge blog mike teghuih wujud di alam maye ni.... dan moge mike teghoih menulih....

Al said...

Tenkiu...moga anda jg bgitu..

Related Posts with Thumbnails