Wednesday, August 17, 2011

Detik Memeluk Islam Yang Suci


Alhamdulillah dah lebih separuh Ramadhan kita lalui, besok Nuzul Quran. Sekarang masuk fasa kedua Ramadhan, fasa pengampunan..moleklah kiranya kalau klo kita minta keampunan serta bertaubat pada masa ni kan.

Ni nak cerita sket, masa aku gi berbuka kat sebuah surau di Shah Alam minggu lepas, lepas semayang Maghrib tu adela kuar satu pengumuman pasal seorang saudara baru datang bawak kawannya yang nak masuk Islam kat surau tu. So diorang akan adakan satu majlis ringkas pengislaman saudara baru. Aku yang tak penah tengok camane cara diorang buat pun teruja la jugak, tu yang siap ambik video kat bawah ni. Kalau tengok camtu je memang biase je, tapi sebenarnya satu detik peluang yang susah nak dapat tu. Betapa banyak pahala kawan dia yang ajak tu kan, dalam bulan Ramadhan ni.

Kat surau tu dorang siap dengan borang sume dah. Bila aku tanya jemaah kat situ, baru aku tau rupanya dorang dan biasa adakan majlis macam ni.

Okeh korang tengoklah sendiri video yang seberapa ni.

7 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah,

Thanks for sharing Ali.

-Ameer

Mie said...

Syukur dibuka hatinya di bulan yg mulia ini...

Surau Seksyen berapa ni Al?

gadisBunga said...

tak terkira banyak ganjarannya...betul2 nuzul quran untuk dia..

AI said...

Alhamdulillah...

asik di sogok citer islam murtad aje skang...tapi yg ni 'kembali' kpd islam... Allahuakbar!

~* chirpy_chummy *~ said...

Alhamdulillah..

speechless..

Al said...

Ameer,
Alhamdulillah..

Mie,
ni kt surau di area sek.7

gB,
Yup gB,broleh dia gnjaran blipat kali ganda di bln ramadhan ni

Ai,
Allah bkuasa mnentukan semuanya kan..

Mar,
;)

Lobai said...

Alhamdulillah...hidayah milik Allah...semoga saudara baru itu kekal hendaknya dalam agama yang Haq ini..amin...

Related Posts with Thumbnails