Monday, July 25, 2011

Indahnya Lata Lansir


sambungan dari SINI


Sekitar 6.40 pagi di Lata Lansir, sinar mentari mula kelihatan di ufuk timur. Suasananya sungguh dingin. Namun hujan malam tadi sudah lama berhenti. Aku ambil kesempatan ini untuk menangkap gambar matahari yang mula terbit. Begitu indah saat itu.








Setelah sekian lama, sekitar 8.00 pagi, dari walkie talkie kami terima makluman para peserta telahpun dilepaskan. Maka kami mula bersedia dengan keperluan kami untuk menyambut peserta nanti. Dan sekitar 9 pagi mulalah peserta seorang demi seorang sampai di CP kami. Ada yang berlalu tanpa kata, ada yang minta air untuk diminum, ada yang terus minum air sungai, yang berendam dalam sungai pun ada. Namun dalam masa itu kami sempat juga buat hal sendiri; bermain dengan keindahan alam.









Lepas semua peserta lalui CP kami, aku dan sorang member sempat ambil masa untuk daki ke puncak Gunung Berembun pulak. Rugi tu dah datang sini kalo tak sampai puncak kan. Nak jugak tengok puncak dia camane.


akan bersambung..

5 comments:

Janggel said...

Salam...Lata Lansir ni kat terengganu eh? hmm baru first time dengar nampak sangat menarik!

Al said...

Wassalam
kat dungun, tempat mmg terbaek tp perlu mendaki dlm 4 jam jgk br leh smp..hehe

Janggel said...

aduh 4 jam!!!! hahahah ok ok gigih.

YOUsoF said...

Fuhhh.. serius jelez bro aku tengok gambar² ni. Hirup udara segar dengan cuaca yang dingin, nyaman sungguh... ;)




bro sticker dah terbang.. ;D

Al said...

Janggel,
haha..slamat brusaha

Yousof,
stiap org pon penah g tmpt yg unik masing2, ak kt sini, ko mgkn penah g kt tmpt lg best..mna tau

Related Posts with Thumbnails