Sunday, July 10, 2011

9 Julai 2011


Hari khamis lepas pergi rumah sedara kat Kluang, Johor sebab rasa dah lama tak ziarah menziarahi..haha percayalah ya. Tahukan anda sekarang sedang musim durian? 

Ok, dua ayat diatas ade kaitan sebenarnya. Aku ke Kluang sebab nak merasa durian free je, maklumlah aku ni memang antu durian, sebab kalo duk Shah Alam ni kena beli sendiri, mahal plak tu. Jadi demi merasa durian free, aku masih sanggup keluarkan duit untuk beli tiket pergi balik. Dan habuannya tersangatlah lumayan. Ummmmphh..




Lepas dapat merasa durian 2 hari tanpa henti dan terasa tersangatlah puas hati ini, tibalah masa untuk balik semula ke tempat asal. Oleh sebab aku ade hal nak kena setel, terpaksa balik hari sabtu, 9hb Julai. Dan aku hampir lupa aritu kota KL sedang berlaku sesuatu yang besar. Namun nak wat camana, redah je lah.

Pagi nak bertolak tu, bila naik atas bas, hanya dua orang je penumpang termasuk aku. Sah! ni sume penangan BERSIH. Sume takut nak masuk KL. Lepastu driver bas leh plak bagitau semalamnya jalan jam sampai 2 jam..lagila aku mengurut dahi..

Apepun perjalanan tetap diteruskan. Seperti disangka, banyak roadblock dibuat, tak silap aku sampai 4 roadblock sepanjang ke KL tu. Nasib baik sume tak jam sangat.



Akhirnya sampai jugak di KL. Bas terus masuk Terminal Bandar Tasik Selatan. Kat sini ok je keadaan walaupun boleh nampak pakcik-pakcik polis kat mana-mana.



Lepastu aku terus amik komuter ke Shah Alam. Malas lah nak layan sume demonstrasi tu. Kang tak pasal-pasal kena tangkap. Apepon kat KL Sentral, keadaan macam biasa, komuter masih dengan trademark 'tin sardin'nya.



p/s:dengar-dengar ade yg mati sebab kena water cannon ngan gas pemedih mata, eyh?

10 comments:

ghost writer said...

jauh jalan ko ek Al..sampai ke selatan hanya untuk merasa durian.mesti lagi banyak ko bawak balik ke shah alam...

lupakan jer bersih tuh..

gadisBunga said...

merasa jugak ko menempuh roadblock2 tu segala. huhuh~

*besaunye durian tu...elok isinya.

aku puasalah!

Al said...

ghost,
ohhh..demi durian ak sggup buat ape sje..haha

tp xleh nk bw blk sbb naik bs, kang x psl2 kena buang kt tgh jln..

gB,
best jgk tgk keta kna roadblock, sbb ak jd penumpang je..hehe

tp duarian tu mmg masyukkkk..blh terbukak pose tau..

masMZ said...

antooooooo rupanya!!!! hahaha

Al said...

'antoo doyan', kna sbut dua2 pkataan

bkn 'hantu'..hehe

Dark Half said...

wpun aku bukan antoo doyan, durian tu memang nampak seksi

YOUsoF said...

Aku nak kata antu durian tak sangat la... Mungkin pencinta durian je.. ;DD


Nasib baik la tak banyak sangat roadblock masa tu, tapi itu pun dah cukup menyusahkan orang awam kan bro..


aku tak pernah jejak kaki lagi dekat Terminal Bandar Tasik Selatan tu bro... huhu

Al said...

Dark,
haha pada ko pon dah seksi, bg aku lagila..

nk dpt yg mcm tu mhl kot klo nk bli

Yousof,
try la g kuar jenjalan, best ape dpt tgk glagak orang, dpt tgk tmpt br..dan mcm2 lg tu

Dr. Ben said...

durian tu memang tak tahan... pos sini boleh?

Al said...

hahah..hny gmbr yg mampu daku post..hehe

Related Posts with Thumbnails