Tuesday, September 7, 2010

Eid Mubarak!



Selamat Hari Raya!

Sudah balik kampong blom? hehe. Maaf jika ada yang terasa, kot-kot adela kan..

Nampaknya inilah entri terakhir aku sebelom beraya, lepas raya xtau lagi masih mampu menulis atau tidak. Insyaallah akan ku teruskan. Jadi bersempena musim raya yang juga dikenali musim kahwin, aku ingin dedicate sedikit renungan bersama. Renung-renungkan...

ROMANCE MATHEMATICS
  • Lelaki pandai + perempuan pandai = romantik
  • Lelaki pandai + perempuan bodoh = hubungan cinta
  • Lelaki bodoh + perempuan pandai = perkahwinan
  • Lelaki bodoh + perempuan bodoh = kehamilan

OFFICE ARITHMETIC
  • Boss pandai + pekerja pandai = keuntungan
  • Boss pandai + pekerja bodoh = pengeluaran
  • Boss bodoh + pekerja pandai = promosi
  • Boss bodoh + pekerja bodoh = overtime

SHOPPING MATH
  • Seorang lelaki akan bayar RM5 untuk barang RM2 yang dia perlukan.
  • Seorang perempuan akan bayar RM2 untuk barang RM5 yang dia tak perlukan.

GENERAL EQUATIONS & STATISTICS
  • Seorang perempuan risau akan masa hadapannya sehinggalah dia mendapat seorang suami.
  • Seorang lelaki tidak pernah risau tentang masa hadapannya sehingga dia mendapat seorang isteri.
  • Seorang lelaki yang berjaya adalah seorang yang buat duit lebih banyak daripada apa yang isterinya boleh belanja.
  • Seorang perempuan yang berjaya adalah seorang yang boleh mencari lelaki seperti di atas.

HAPPINESS
  • Untuk menjadi gembira dengan seorang lelaki, anda perlu fahami dia sepenuhnya dan mencintainya sedikit sahaja.
  • Untuk menjadi gembira dengan seorang perempuan, anda perlu mencintai dia sepenuhnya dan tidak mencuba untuk memahaminya langsung.

LONGEVITY
  • Lelaki yang telah berkahwin hidup lebih lama daripada lelaki solo, tetapi lelaki yang telah berkahwin lebih ramai yang rela untuk mati.

APPEARANCE
  • Lelaki bangun dengan rupa sehensem mereka hendak tidur.
  • Perempuan bagaimanapun lebih teruk semasa hendak tidur.

PROPENSITY TO CHANGE
  • Seorang perempuan yang mengahwini lelaki mengharapkan lelaki itu akan berubah, tetapi tidak.
  • Seorang lelaki yang mengahwini perempuan mengharapkan perempuan itu tidak akan berubah, tetapi, berubah.

DISCUSSION TECHNIQUE
  • Seorang perempuan mempunyai kata-kata akhir dalam setiap pertengkaran.
  • Apa-apa yang lelaki katakan selepas itu adalah permulaan bagi pertengkaran yang baru.

COMPREHENSION
  • Terdapat dua fasa apabila lelaki tidak memahami seorang perempuan - sebelum kahwin dan selepas kahwin.

HOW TO STOP PEOPLE FROM BUGGING YOU ABOUT GETTING MARRIED:

Beberapa orang makcik tua selalu datang kat saya dalam majlis perkahwinan, cucuk pinggang saya, dan beritahu, "Giliran awak lepas ni." Mereka berhenti daripada berbuat demikian selepas saya mula buat benda yang sama kepada mereka semasa acara pengkebumian.





Creds to Nena Gabbana 

17 comments:

CinderLaLa said...

Fakta?? Selamat hari raya... :)

Al said...

Entah....haha

slmt hari raya..

aNaYaNa said...

selamat hari raya..
waa..faktauta yang last sx best tuh..he3..

Al said...

thanks yana,

alang2 lepas raya ni maybe akn oliday berminggu2, so sje2 letak bende yg rase interesting sket,hehe

Yani said...

selamat hr raya! ;D

Al said...

Selamat Hari Raya jugak..

Onelove...Jambu merah warna said...

serius best...haha =*

suichi said...

hahaha~~~terhibur gila ni bro~~~best2

aliesha kirana said...

sob sob... xleh balik kg lg...wuwu... kene keje esok... Salam Lebaran. maaf zahir batin!

best2! hehehe~

Al said...

Bess ke? haha
klo first time bace bess la kot..

Slamat Hari Raya semua..

Ika Suhaimi said...

ape kene mngena nga Raye..?

Selamat Aidilfitri..
=)

Al said...

haha
kan biasenye dlm musim cuti panjang raye ade byk majlis org kawin


apepun, Selamat Aidilfitri jgk..

ciEk NiENa said...

selamat hari raya, kamo :)

aku_gayahspears said...

Menarik la Al~ aku rase nak kupi paste lak..huk3
ape2 pon selamat hari raya :)

Al said...

@ ciek niena

slmt ari raye jgk..


@ gayah

kupi jek
ak pun amek ngn org gk, huhu..

cek chun said...

lawok-lawok :))

tpi byk hat betoi nya

ishiko said...

selamat hari raya.. maaf zahir & batin..

Related Posts with Thumbnails