Thursday, December 15, 2011

Misi 111111 Puncak Chamah: Hari Terakhir


sambungan dari SINI

Log perjalanan hari terakhir;

9.45am: Mula treking dari campsite berhampiran Kg Rekom
12.00pm: Sampai di sungai di jalan balak dan menunggu ketibaan pacuan 4 roda disini sambil membersihkan diri.
12.40pm: Pacuan 4 roda sampai dan bawa kami keluar ke jalan utama
3.00pm: Sampai di masjid Kuala Betis untuk bersihkan diri dan tukar pakaian, sementara menunggu bas
4.30pm: Naik bas ke Shah Alam
11.30pm: Sampai di Shah Alam dengan selamatnya.

****************

Perjalanan hari terakhir lebih kepada treking di jalan balak dan juga habiskan masa 2 jam lebih atas pacuan empat roda dengan nyanyian dan hiburan syok sendiri. Secara keseluruhan, perjalanan balik tidaklah stress pun walaupun semua dalam keadaan letih. Sebabnya sepanjang lalu jalan balak, tak pernah pun matahari atas kepada, yang dapat hanyalah titisan-titisan hujan yang turun rintik-rintik. Muka semua pun happy je.

Sedang bersiap untuk balik, tiba-tiba datang anak orang asli berjoget-joget depan kami


Perjalanan pun dimulakan dalam suasana hujan rintik-rintik dan nyaman
Namun yang pasti, tanah basah dan licin woo..ada juga la yang tergolek
Tanah jerlus pun banyak, memang perlu berhati-hati masa jalan
Dalam semua riang nak balik, macam-macam ragam boleh dilihat
Ekspresi-ekspresi hati yang sedang gumbira nak balik
Oppss.ada yang beruntung dapat rasa air terjun lagi sebelum naik pikup
Dan sampailah kami di Masjid Kuala Betis untuk bersihkan diri kemudiannya terus pulang ke Shah Alam

Dan misi pun tamat dengan jayanya. Fuhhhh...

" It's not about the peak, it's about the journey" 
 

6 comments:

atiqah baharuddin said...

miss this trip...n thanx Ali for everythiong...=)

Al said...

no hal :)

Takatoo31 said...

TERBAIK KAN CHAMAH..!!!?

:-)

Al said...

puncak dia mantap!

lg tebaik layan naik powil yg berjam-jam tu, rmai yg kena fenomena pening lalat, smp ade yg muntah sbb x tahan sgt..haha

isasuke00 said...

thanx ali...... log yg cun~~

Al said...

cun la sgt cmni..haha~~

Related Posts with Thumbnails