Tuesday, November 2, 2010

Solat, Penting Ke?



Video ni dah lame pun ade kat you tube, dan aku tau ramai yang da tengok pun. Baru-baru ni pun ade video yang lebih kurang macam ni keluar dekat Oh Islam.

video

Sayu tengok video ni. Semua tempat ade orang sembahyang. Tapi kat Malaysia, susah nak cari orang yang sembahyang kat tempat terbuka, tempat orang ramai. Malu ke? Malu dengan sape, orang? Tapi mungkin ade yang kata surau dah banyak ade, dorang sume semayang kat surau. Baguslah kalo macam tu, yang tak naknya kalo tak semayang langsung.

Aku di sini bukan nak berceloteh pun, semua orang tahu kepentingan solat. Tapi kenape masih ade yang tinggalkan solat. Tak qada pulak tu.Lebih-lebih lagi anak-anak muda. Masa aku duk kat asrama, ade je member yang tak semayang. Masa aku duk rumah sewa, ade jugak. Itulah realiti zaman sekarang. Fikir-fikir lah. 

sumber gambar: http://akutengahblur.blogspot.com/

Kalau semua macam ni kan bagus. hehe


7 comments:

My Little Diary said...

salam,
bagus2...kalau lagi ramai lagi bagus...

entry terbaru "mencari identiti blogger yang hilang"

nazalya said...

woo.. bagus2..
lg bagus sbb ader bendera kelantan di c2.
hehehe..

ChiKeDees said...

thumbs upp gud n3..

MELAH said...

bagusnya penyokong2 kelantan tu

aNaYaNa said...

waaa..teharu..selama ni dok tpikir xsmyang ker dyorang2 g stadium awal2..
bagus2..
harap ada bnyak klmpok mcam ni..aamiin.

Onelove...Jambu merah warna said...

bgusla.. solat x lupa..bola, bola jgak =)

maya amir said...

bagus..bagus..mcm tulaa:)harap lebih ramai camni..

Related Posts with Thumbnails