Monday, October 31, 2011

Sebentar Di Sungai Gabai


 

sambungan dari SINI

Oleh sebab Sungai Gabai di Hulu Langat ni dekat je dengan laluan kami dari Air Terjun Perlus haritu, maka dalam perjalanan pulang kami singgah dulu di sini untuk membersihkan badan dan menukar pakaian. Hari pun sudah lewat dan kami langsung tidak merancang untuk mandi lagi di sini. Cuma aku je yang terhegeh-hegeh masuk ke dalam tengok tempat dia dan amik gambar sikit. Masa tu hujung minggu memang ramai orang datang sini termasuk family datang picnic dan pelancong Timur Tengah pun ada.Cayalah..



Air terjun dalam gambar tu adalah di tingkat paling bawah. Di sebelahnya terdapat tangga yang membawa ke tingkat lagi tinggi tapi aku tak tau camana keadaannya kat atas tu. Yang kat bawah ni pun tak pasti boleh menggelongsor atau tak walau pada aku batunya yang sebegitu mungkin boleh dibuat aktiviti gelongsor. Tapi airnya pulak nampak cetek semacam je. Mungkin anda boleh cuba datang sendiri ke sini untuk tahu lebih lanjut.

4 comments:

Nour Eyza said...

bestnya mandi manda! =)

Janggel said...

Aku tak sure penah datang sini ke tak bro..rasa macam pernah, hmm sebab kat area tu banyak kawasan air terjun kan? aku tak sure aku pi yang mana satu hehe.

- GC - said...

bestnya tempat ni. aku dah lama tak mandi sungai/ ayaq terjun

Al said...

Eyza,
best2 :)

Janggel,
aah ulu langat byk je kwsn sungai ngn air terjun ni..plg fmous sbg port fmily picnic kt sg congkak la kot

GC,
apalagi jommm!

Related Posts with Thumbnails